Ako som zdvihol open rate newslettru o 69%

Nezaradené

Newsletter na relevantné zoznamy kontaktov, ideálne vlastné, je skvelá vec a dokáže to perfektne zvýšiť predaj. Funguje to aj u nás, avšak časom začalo Open Rate aj CTR značne klesať. Snažil som sa skúšať, testovať, čítať všetko možné ale Open Rate aj CTR stále, síce veľmi pozvoľna, ale klesalo. Na začiatku bolo Open Rate na úrovni viac ako 30 %. Držalo sa to tak prvých pár mesiacov a zrazu začal pokles. Dnes, po viac ako dvoch rokoch sa databáza zväčšila z pôvodných 3 000 odberateľov na takmer 18 000. Open Rate kleslo z 30 % na 10 – 12 %. A nastal čas, niečo s tým robiť.

 

Čistenie databázy kontaktov

Prvý krát je to dosť nepríjemné. Človek sa nechce vzdať časti tvrdo vybudovanej databázy. Je to ale nevyhnutné a prospešné hneď z niekoľkých dôvodov:

  1. Ak posielate maily na veľké množstvo emailov na neexistujúce alebo chybné adresy, mailové služby ich zaraďujú do tzv. soft bounce alebo hardbounce skupín. Ak mail spadne to takejto skupiny, je to signál pre mailovú službu (gmail, centrum a pod.), že odosielateľ nepozná správnu adresu príjemcu. Ak sa to deje občas, nevadí to. Ak ale takto pošlete povedzme 500 mailov na gmail, ten môže vyhodnotiť vás ako odosielateľa ako spamera. A to nikto nechce.
  2. V prípade že máte nejakú predplatenú službu (sendinblue, mailchimp a pod.) na posielanie mailov, platíte v zásade za každý odoslaný mail. Neplatné maily vám to zbytočne predražujú. Taktiež to predražujú maily, ktoré nikto neotvára a nečíta.
  3. Neplatné mailové schránky alebo tie, ktoré nikto neotvára dosť kazia štatistické údaje. (viď nižšie) Je zbytočné propagovať niekde, kde o to nie je záujem. Taktiež je môže narobiť šarapatu pri AB testovaní a ďalších veciach.

 

Vyčistenie databázy

Je teda vhodné radikálne skresať databázu o nevhodné kontakty. Spravil som tieto kroky:

  1. Odstránil som všetky kontakty, ktoré neboli otvorené posledných 182 dní. Na túto činnosť je vhodné, ak to systém umožňuje, nastaviť automat, ktorý bude túto činnosť robiť každý deň za vás.
  2. Odstránil som všetky kontakty, ktoré niekedy dostali akýkoľvek bounce rate.  Taktiež to veľa systémov zvláda automaticky.

 

Výsledok

Po skresaní databázy sa táto zmenšila z pôvodných 18 000 na 12 000. Vypadla teda tretina kontaktov, na ktoré boli maily posielané úplne zbytočne. Pre istotu som všetky tieto maily uložil do nového segmentu. Niekedy ho otestujem, či sa tam náhodou nevyskytne niekto, kto by mal záujem o “novinky”.

Na vyčistenú databázu som poslal newsletter ktorý dopadol celkom dobre. Viď. prvý riadok v porovnaní s predchádzajúcimi.

 

Výsledok je teda viac ako viditeľný. Otvorenosť mailov sa zvýšila nie len percentuálne ale aj v absolútnych číslach. Z ďalších štatistík viem, že je to spôsobené tým, že rôzne mailové služby ktoré majú nastavené tvrdé pravidlá na soft a hard bounce pustili väčšiu časť mailov ako v minulosti. Zároveň o viac ako polovicu sa znížil počet “unsubscribed” mailov, čo má zase blahodarný účinok na vašich zákazníkov, ktorý nebudú znechutený, že ich spamujete.

Ak teda chcete zlepšiť nie len čísla aj reálny výsledok kampane, skúste čistiť databázu od nepotrebných a chybných kontaktov.



Comments

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *